توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا در قالب طرح اطعام حسینی 

توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذا در قالب طرح اطعام حسینی 

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
لیلی بزم آور گفت: هم زمان با دهه اول محرم تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذای نذری در قالب طرح اطعام حسینی پخت و توزیع شد.

«لیلی بزم آور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: هم زمان با دهه اول محرم تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذای نذری در قالب طرح اطعام حسینی پخت و توزیع شد.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور روستای دریاچه جیرفت افزود: در راستای اجرای این طرح از ابتدای ماه محرم تا شب شام غریبان عزاداران حسینی اطعام شدند البته روز هشتم محرم طرح اطعام حسبنی ویژه نیازمندان ساکن روستا اجرا شد.


وی بیان کرد: پخت شله زرد نذری یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه محرم بود که با کمک بانوان مسجدی عضو کانون اجرا شد و در پخت غذای نذری و شله زرد نکات بهداشتی با دقت رعایت شد.


بزم آور ابراز کرد: امسال نیز همچون سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی امکان برپایی ایستگاه صلواتی نبود بنابراین ایستگاه صوتی برپا شده و در این ایستگاه کلیپ های صوتی مداحی پخش شد.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور روستای دریاچه جیرفت ادامه داد: همچنین در روز عاشورای حسینی ایستگاه سلامت برپا شد و در این ایستگاه برای حفظ سلامت عزاداران حسینی ماسک توزیع شد.


وی اظهار کرد: هم زمان با شب شام غریبان به همت بچه های مسجدی عضو کانون گلزار شهدای روستا غبارروبی و عطر افشانی شده و در جوار شهداء مراسم عزاداری همراه با قرائت زیارت عاشورا نیز برگزار شد.


بزم آور اضافه کرد: برگزاری طرح چله عاشورایی و طرح ختم قرآن کریم یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه محرم است که در حال برگزاری هستند.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید عزیزپور روستای دریاچه جیرفت عنوان کرد: در طرح چله عاشورایی روزانه یک بار زیارت عاشورا به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) و دفع ویروس منحوس کرونا قرائت می شود.


وی بیان کرد: در طرح ختم قرآن کریم در فضای مجازی ۲ گروه تشکیل شده که در یکی از این گروه ها روزانه یک صفحه از قرآن کریم تلاوت می شود و در گروه دیگر هر هشت روز یکبار یک دور قرآن کریم ختم می شود.


بزم آور افزود: در تداوم طرح ملی شنبه های کتاب نیز هر هفته یک کتاب از زندگی شهداء به نمازگزاران معرفی می شود تا از این طریق در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گامی هر چند کوچک برداریم.


وی یادآور شد: در لبیک به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر رعایت کامل نکات بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری محرم، مسجد علاوه بر این که توسط بچه های مسجدی عضو کانون سیاه پوش شد، فضای بیرونی آن نیز برای برپایی مراسم عزاداری فضا سازی شد.


بزم آور در خاتمه تاکید کرد: هدف از اجرای این برنامه ها ترویج فرهنگ عاشورا و تعظیم به شعائر حسینی است و امسال علی رغم محدودیت های کرونایی سعی کردیم در حد توان در تحقق این مهم بکوشیم.

پایان پیام/ 586